چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳
۹ بازديد
۰ ۰


خوابیدن بعد از بوتاکس یکی از مراقبت های مهمی است که باید پس از تزریق به آن توجه کافی داشته باشید. بوتاکس از راه حل های بی خطر و موقتی برای از بین بردن چروک های صورت می باشد

این درمان در نواحی پیشانی ، اطراف چشم یا همان خطوط پنجه کلاغی ، خط لبخند و غیره انجام می شود.در این مقاله سعی کردیم در مورد طرز خوابیدن بعد از انجام بوتاکس و مراقبت های ضروری صحبت کنیم.

 

 چگونگی انجام بوتاکس

برای تزریق بوتاکس ابتدا ناحیه مورد نظر از پوست بی حس شده و سپس توسط سوزن های ظریف تزریق بوتاکس در صورت می شود. برای مشاهده اثر بوتاکس بایستی حدود ۱۰ الی ۱۲ روز صبر کنید. در نتیجه صورت زیباتر و جوان تر خواهید داشت.

برای رسیدن به نتیجه خوب باید به یک پزشک متخصص و حرفه ای مراجعه کنید. یک پزشک متخصص قبل از هر کاری شرایط بیمار اعم از سن ، جنس پوست را در نظر می گیرد و بعد از آن بوتاکس را تزریق می کند.

 

رسیدن به نتیجه خوب تزریق بوتاکس

برای آنکه بعد از انجام بوتاکس به نتیجه خوب و مطلوبی برسید ، نیاز است مراقبت های لازم بعد از تزریق از جمله چگونگی خوابیدن بعد از بوتاکس را به خوبی رعایت کنید.استراحت پس از تزریق بوتاکس طبیعی است اما لازم است بدانید که خوابیدن ، چرت زدن و دراز کشیدن بلافاصله بعد از تزریق ممنوع است و نتایج نامطلوبی به همراه خواهد داشت.

گاهی اوقات خوابیدن بعد از انجام بوتاکس باعث احساس حالت تهوع می شود. نحوه ی خوابیدن صحیح بعد از بوتاکس یکی از نکات مهمی است که باید رعایت شود.

مراقبت های ویژه بعد از تزریق بوتاکس

مهم ترین مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس شامل موارد زیر است:

  • پس از بوتاکس از دراز کشیدن و خوابیدن خودداری کنید. خوابیدن یا دراز کشیدن موجب حرکت مواد بوتاکس در زیر پوست می شود و در آخر بر روی نواحی دیگر تاثیر می گذارد.
  • هنگامی که بوتاکس در ناحیه ابرو تزریق شود ، یکی از عوارض خطرناکی که بر اثر دراز کشیدن رخ می دهند ، ورود بوتاکس به حدقه چشم هاست.

نحوه ی خوابیدن بعد از بوتاکس

بعد از بوتاکس برای ۶ الی ۱۰ ساعت نخوابید. این زمان مشخص شده تقریبی است. بهتر است درباره این مدت با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

از انجام فعالیت های سنگین و ورزش کردن برای ۲۴ ساعت پرهیز کنید.

از استحمام کردن به مدت طولانی و استفاده از آب داغ به شدت خودداری کنید. چرا که این کار موجب انتقال ماده تزریق شده می شود.

برای شستن صورتتان از آب سرد یا ولرم استفاده کنید.

سعی کنید به مدت ۴ ساعت سر خود را بالا نگه دارید.

 

بیشتر پزشکان توصیه می کنند روزی را برای تزریق بوتاکس انتخاب کنند که وضعیت روحی و جسمی مناسبی داشته باشند و درگیری ذهنی نداشته باشند.

زمان تزریق بوتاکس معمولا صبح یا ظهر است تا بیمار استراحت کافی داشته باشد.

بهترین راه حل برای استراحت این است که در خانه با تماشای فیلم وقت خود را بگذرانید.

بعد از تزریق بوتاکس از ماساژ دادن صورت خود پرهیز کنید.چگونگی شستن صورت

معمولا افرادی در مورد نحوه خوابیدن بعد از بوتاکس سوال می پرسد ، چگونگی شستن صورت بعد از تزریق بوتاکس را باید بدانند. برای تمیز کردن صورتتان لازم است نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • شستن و یا حمام رفتن بعد از بوتاکس مانعی ندارد. اما نباید دمای آبی که استفاده می کنید ، داغ باشد.
  • قرار گرفتن صورت در مدت طولانی زیر دوش ممنوع است.

دقت داشته باشید که آب داغ موجب بالا رفتن جریان خون و تغییر ناحیه تزریق بوتاکس و اثرات نامطلوب خواهد شد.

مراقبت های بعد از بوتاکس

بوتاکس با توجه به ناحیه مورد نظر و بهترین برند بوتاکس در یک روز انجام می شود. احتمال به وجود آمدن کبودی و تورم ناحیه تزریق برای اکثر افراد وجود دارد که این عارضه کاملا طبیعی است.

میزان ماندگاری بوتاکس حدود ۳ تا ۶ ماه می باشد که زمان دقت آن بستگی به شرایط فرد و جنس پوست دارد که بعد از از بین رفتن اثر بوتاکس فرد نیاز به تزریق دوباره خواهد داشت. هدف از بوتاکس از کار انداختن ماهیچه های صورت می باشد.

به طور کلی مراقبت های لازم که برای حفظ سلامتی پوست بعد از بوتاکس مهم است ، شامل :

  • آرایش کردن
  • عینک زدن
  • مصرف الکل و نوشیدنی های کافئین دار

موارد نام برده شده برای چند ساعت بعد از تزریق خودداری کنید.

آیا شب می توان بعد از بوتاکس خوابید

یکی از سوالات رایج مراجعه کنندگان تزریق بوتاکس این است که آیا می توان در هنگام شب بعد از بوتاکس خوابید. در رابطه با این سوال باید مطرح کرد که بیماران باید در هر زمان که تزریق انجام می دهند حدود ۴ الی ۶ ساعت نخوابند. بعد از گذشت این مدت خوابیدن مانعی ندارد.

اما برای خوابیدن حتما از بالشت بلند استفاده کنید ، با طوری که سرتان بالاتر از نیمه تنه پایین قرار بگیرد.برای پیشگیری از هر گونه مشکلی برای خوابیدن در ساعات شب ، زمان مناسبی مشخص کنید. و برای چند شب بعد از تزریق در همین زمان استراحت کنید.

دلایل تزریق بوتاکس

بیماران به دو دلیل می تواند تزریق بوتاکس انجام دهند.

زیبایی: این روزها بیشتر کسانی که این درمان را انجام می دهند ، هدفشان حفظ زیبایی و جذابیت چهره و ایجاد تقارن به اجزای صورت است. با افزایش سن روز به روز چروک های صورت بیشتر و عمیق تر می شود. رایج ترین نواحی صورت که به منظور از بین بردن چروک ها تزریق بوتاکس انجام می شود ، نواحی خطوط پنجه کلاغی ، پیشانی ، خطوط بین دو ابرو می باشد.

درمانبوتاکس علاوه بر جنبه زیبایی  فواید درمانی نیز دارد. در واقع مزایای بوتاکس ، فراتر از رفع چین و چروک صورت است. بوتاکس برای درمان مشکلاتی مانند تعریق بیش از حد ، سر دردهای شدید و میگرن و حتی انحراف چشم استفاده می شود.

کلام آخر

داشتن توجه کافی و رعایت نکات مراقبتی بخصوص نحوه خوابیدن بعد از بوتاکس و شستن صورت می توانید دوره بهبودی را به خوبی گذرانده و به بهترین نتیجه دلخواه برسید. پس گذراندن این دوره ، شما می توان به مراقبت های معمولی پوست خود را انجام دهید.

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.