دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳
۲۵ بازديد
۰ ۰


این روزها درمان چروک صورت جز یکی از اصلی ترین دغدغه های همه ماست. تا زمانی که دوران جوانی را طی می کنیم به دنبال روش های پیشگیری از به وجود آمدن چین و چروک های صورت هستیم.

اما وقتی که چین و چروک ها در صورت ظاهر می شوند ، دست به هر کاری می زنیم تا از بین بروند و زیبایی و جوان بودن چهره خود را حفظ کنیم.در این مقاله سعی کردیم تا تمام راه حل های رهایی از رفع چین و چروک های صورت را برایتان جمع آوری کنیم.

دلیل به وجود آمدن چروک های صورت

با افزایش سن سلول های پوست نازک تر می شوند ، سپس ساختار پوست تغییر کرده و میزان درمان چربی پوست کم می شود. بخاطر همین پوست صورت خشک شده و چین و چروک ها ظاهر می شوند.

زمانی که پوست شما خشک می شود ، متابولیسم سلول های پوستی شما کمتر شده و به همین علت سلول های مرده به سرعت جایگزین نمی شوند و کلاژن هایی که مانع از ایجاد خطوط های صورت می شود ، دیگر در پوست وجود ندارد.

 

 

روش های رفع چین و چروک ها

روش های مختلفی برای از بین بردن چین و چروک های صورت وجود دارد که به چند دسته تقسیم می شوند.

استفاده از پرکننده ها

حذف چین و چروک ها با استفاده از لیزر

ماسک های خانگی و داروهای گیاهی

تزریق پرکننده های صورت

یکی از راه های حذف خطوط صورت ، استفاده از پرکننده هاست. زمانی که چروک های صورت شکل می گیرند کلاژن های پوست از بین می روند. بخاطر همین ، به میزان مشخصی کلاژن به پوست تزریق می شود تا مجددا قوای کلاژن شکل بگیرد.

 حذف چروک صورت با لیزر

یکی از این راه های رفع چروک صورت استفاده از لیزر است. روش لیزر برای بر طرف کردن چین و چروک های صورت به گونه ای عمل می کند که نور دستگاه لیزر بر روی صورت قرار می گیرد. سپس نور لیزر به لایه های زیرین پوست جذب می شود که  موجب فعال شدن سیستم ایمنی بدن خواهد شد.

در نتیجه کلاژن و الاستین شکل می گیرد که موجب شفاف و جوان تر شدن پوست می شود. کلاژین و الاستین رشته های پروتئینی هستند که کارشان مستحکم کردن پوست و ایجاد حالت ارتجاعی می باشد.

 

بوتاکس

یکی از موثرترین روش های صاف کردن چین و چروک استفاده از بوتاکس است که امروزه طرفداران زیادی جذب خود کرده است. بوتاکس یک نوع سم دارویی است که موجب فلج شدن عضلات صورت می شود. به طوری که دیگر نمی توانند حرکت کنند که از ظاهر شدن چروک های صورت جلوگیری می کند. بوتاکس یک راه حل سریع است ، برای اینکه مدتی از شر چروک های صورت خلاص شوید.

 استرس ممنوع

اگر میخواهید همیشه ظاهری جوان و شفاف داشته باشید و پیری زودرس سراغتان نیاید ، استرس خود را مدیریت کنید. وجود استرس و نگرانی در طول روز به ایجاد چروک ها در ناحیه بین دو ابرو و پیشانی کمک می کند. سعی کنید در طول روز حداقل نیم ساعت ورزش کنید و خواب کافی داشته باشید.

رفع چین و چروک با کلاری مریم گلی

یک درختچه همیشه سبز است که از لحاظ دارویی و طعم خواص بی نظیری دارد. خاصیت آنتی اکسیدان این گیاه مانع از آسیب DNA و پروتئین ساختار پوست می شود. عصاره این گیاه خاصیت جوانسازی ، ضد پیری پوست و همچنین ضد میکروبی دارد و باعث از بین رفتن چین و چروک های صورت می شود.

 روغن زیتون

از گذشته تا به امروز روغن زیتون یک درمان عالی برای حذف خطوط صورت شناخته شده است. چرا که این روغن رطوبت کافی به پوست داده و مانع از خشک شدن پوست می شود. چند قطره از این روغن را روی پوست خود بزنید و صورت خود را به آرامی ماساژ دهید. این کار باعث شفاف و روشن تر شدن پوست شما می شود.

رفع چروک های اطراف چشم با روغن بادام

روغن بادام یکی از موثرترین درمان های خانگی برای از بین بردن چروک های اطراف چشم است. چند قطره روغن بادام را زیر چشم بمالید و بگذارید برای چند ساعت بماند.

 

 تغییر سبک زندگی برای حفاظت از پوست

این روزها جوانان نیز ممکن است با ظاهر شدن چین و چروک های روی صورت مواجه شوند. دلایل زیادی برای به وجود آمدن این چروک ها وجود دارد. مانند عادت به اخم کردن همیشگی ، قرار گرفتن زیاد از حد در معرض آفتاب و یا حتی ژنتیک فرد.

اما پوشاندن چین و چروک ها کار سختی است‌. در ادامه مقاله به مراقبت های لازم برای حفظ سلامتی پوست می پردازیم.چگونگی شیوه زندگی شما تاثیر مستقیم بر روی جوان بودن پوست شما دارد. پس قبل از دیر شدن اقدامات زیر را انجام دهید.

محافظت از پوست در برابر آفتاب

هر چه در طول روز ساعات بیشتری در معرض نور آفتاب قرار بگیرید ، پوستتان زودتر پیر می شود. پس سعی کنید ساعاتی که بیرون از خانه هستند ، از کرم ضد آفتاب مناسب پوستتان با spf  بالاتر از ۱۵ استفاده کنید تا پوست در برابر اشعه فرابنفش خورشید حفظ شود.

 مرطوب کردن پوست

چین و چروک های پوست های خشک مشخص تر و عمیق تر هستند. پس با حفظ رطوبت پوست صورت ، ظاهری شاداب تر و جوان تر خواهید داشت. اما فقط مرطوب کردن پوست کافی نیست. چرا که باید ابرسانی از درون نیز انجام شود. برای رسیدن آب کافی به پوست باید روزانه ۸ لیوان آب بنوشید. اگر ورزش می کنید یا ساعاتی از روز در معرض نور آفتاب سپری می کنید ، میزان نوشیدن آب را بیشتر کنید.

 

کلام آخر

همانطور که خواندیم راهکارهای زیادی برای راهی از چین و چروک های صورت وجود دارد. اما درمان هایی مانند بوتاکس ، که باهم دیگر بررسی کردیم ، موقتی هستند و پس از مدتی دوباره با چروک های صورت مواجه می شوید. به طور کلی تنها راه برای جوان نگهداشتن پوست خود که می توانید انجام دهید ، مراقبت های لازم قبل از پیر شدن صورت است.

پس داشتن رژیم غذایی مناسب ، ورزش منظم ، اجتناب از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید در طول زندگی برای جوان ماندن پوست مفید است.

کک و مک چگونه از بین می رود؟

می توان پوست را با کرم حذف کک و مک روشن کرد یا با لیزر آن را جراحی کرد. هیچ روش خانگی وجود ندارد که کک و مک را رفع کند. موثرترین فرمول ها شامل مواد هیدروکینون، آلفا هیدروکسی و بتا هیدروکسی اسیدها، ویتامین A یا رتینوئیدها و آنتی اکسیدان ها هستند. آنتی اکسیدان هایی که بهترین عملکرد را دارند شامل ویتامین E، ویتامین C و ویتامین B3 یا نیاسین آمید هستند.

کرم های ضد کک و مک چگونه اثر می کنند؟

مواد مختلف به شیوه های متفاوت عمل می کنند. به عنوان مثال، هیدروکینون تولید ملانین (رنگدانه) را در منبع متوقف می کند و باعث سفید شدن پوست می شود؛ اما در بعضی از کشورها فروش هیدروکینون بدون تجویز، ممنوع است.
کوژیک اسید به روش مشابه کار می کند و مانع از تشکیل رنگدانه جدید می شود. همچنین می توانید از کرم های حاوی آزلائیک اسید و مندلیک اسید استفاده کنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.