دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳
۱۴ بازديد
۰ ۰


زمانی که فرد به دنبال راه های از بین بردن بوتاکس می گردد به این معناست که تزریق بوتاکس نتیجه دلخواهی نداشته است. پس قبل از انجام آن لازم است نکات مربوط به بوتاکس را رعایت کنید.

در صورت انتخاب یک پزشک ماهر و حرفه ای به ندرت با تزریق نادرست بوتاکس مواجه می شوید. اما در عکس این قضیه ، مراجعه به مراکزی که با قیمت های ارزان بوتاکس انجام می دهند ، بروز خطرات احتمالی و عوارض بوتاکس بیشتر اتفاق افتاده است.

 

حذف اثرات بوتاکس چقدر طول می کشد

برای از بین بردن سریع اثرات بوتاکس راهی وجود ندارد. هر راهکاری که برای آن پیشنهاد می شود مستلزم صبر و شکیبایی است و باید تا زمانی که بوتاکس ماندگاری دارد صبر کرد.در ادامه مقاله به برخی از اثرات ناخوشایند بوتاکس می پردازیم.

 

نتایج منفی بوتاکس صورت

صورت بی احساس

خطوط بین هزینه بوتاکس ابرو و خط لبخند جز خطوطی است که احساس درونی فرد را نمایان می کند. گاهی به دلیل تزریق نادرست و بیش از حد عضلات صورت به طور کلی از کار می افتد و چهره فرد را به صورتی بی روح و بی احساس تبدیل می کند. اما خبر خوب یا بدی که وجود دارد این است که نتیجه بوتاکس دائمی نیست و این وضعیت بعد از مدتی برطرف می شود ولی برای برگشتن به حالت قبلی صورت باید چند ماه صبر کرد.

احساس سنگینی در ناحیه پیشانی

در مواقعی که تزریق بیش از حد در ناحیه پیشانی انجام می شود ، پیشانی بر روی ابروها سنگینی می کند و در نتیجه باعث افتادگی پلک می شود. چرا که عضلات بالا برنده پلک از کار می افتند. دد مواقعی که افتادگی پلک به حدی زیاد است که فرد قادر به باز کردن پلک خود نیست.

عدم تقارن ابرو

به دلیل تزریق نادرست پزشک در قسمت ابروها موجب بالا رفتن و یا حتی ایجاد خطوط بین آن ها می شود. در این مواقع تزریق چند قطره بوتاکس برای شل کردن عضلات بالابرنده ابروها می تواند اثر بخش باشد تا دیگر نیازی به صبر کردن طولانی مدت ندارد.حال به نکاتی می پردازیم که کمک می کند تا با عوارض بوتاکس مواجه نشویم و دیگر لازم نیست به دنبال از راه های بین بردن بوتاکس باشیم.

اقدامات قبل از تزریق بوتاکس

  • قبل از این که کاری انجام دهید ، به دنبال متخصص زیبایی حرفه ای باشید. انتخاب یک پزشک مطمئن به شما این اطمینان را میدهد که دیگر نگران عواقب تزریق بوتاکس نباشید.
  • طی یک جلسه مشاوره درخواست و نتیجه دلخواه خود را دکتر درمیان بگذارید. تا از نتیجه بوتاکس پشیمان نشوید.
  • سعی کنید هر گونه بیماری خاصی چه قبلا و چه الان دارید ، صادقانه به پزشک اطلاع دهید. زیرا وجود برخی از بیماری ها تزریق بوتاکس را برای شما منع می کند.
  • هم چنین اگر هر گونه دارویی مصرف می کنید به پزشک خود بگویید. مصرف برخی از داروهایی مانند آسپرین ، پروفن ، آنتی بیوتیک ، داروهای آلزایمر و قلبی و عصبی و برخی از داروهای گیاهی به مدت یک هفته قبل از بوتاکس باید قطع شود.
  • مصرف دارو های ضد درد باید ۴ روز قبل از تزریق بوتاکس قطع شود. زیرا موجب خونریزی بعد از تزریق می شود.
  • در آخر از مصرف نوشیدنی های الکلی باید قبل از تزریق اجتناب کنید.

اقدامات بعد از تزریق بوتاکس

این اقدامات کمک می کند تا از بروز عوارض خطرناک بوتاکس پیشگیری شود تا یک نتیجه خوب و دلخواهی داشته باشید.

اقدامات لازم بعد از تزریق بوتاکس شامل:

  • استفاده از کمپرس یخ برای نواحی تزریق شده به کاهش درد و رفع کبودی کمک بزرگی می کند. فقط دقت کنید که یخ را مستقیم روی پوست قرار ندهید. برای این کار از حوله یا نایلون استفاده کنید و این کار را برای یک ربع انجام دهید.
  • برای کاهش تورم و درد می توانید از داروهای ضد درد غیر استروییدی استفاده کنید. قرص هایی از قبیل استامینوفن ایبو پروفن بسیار مناسب هستند.
  • یکی از نکاتی که باید رعایت شود و از وجود عوارض ناخوشایند بوتاکس پیشگیری می شود ، پرهیز از کارهای سنگین و ورزش کردن است. ورزش کردن بعد از بوتاکس احتمال انتقال سم بوتاکس و در نتیجه اثر گذاری در نواحی مختلف بدن می شود.

 عوارضی مانند تورم ، درد ، التهاب ، کبودی و خونریزی بعد از تزریق بوتاکس طبیعی است. اما در صورتی که با عواملی مانند درد در قفسه سینه ، مشکلات تنفسی ، تغییر صدا ، ضعف عضلانی و ورم و درد در ناحیه چشم ها مواجه شدید ، حتما به پزشک مراجعه کنید.

در چه صورتی بوتاکس ناموفق خواهد بود

در صورت وجود علائم زیر به این نتیجه می رسیم که درمان بوتاکس ناموفق بوده است:

  • در صورتی که صورت شما حالت طبیعی ندارد. مانند صورت شما تقریبا حرکت نکند ، در زمانی که لبخند می زنید پوست اطراف چشم ، چین نخورد یا زمانی که نوشیدن مایعات با نی برای شما بسیار سخت است.
  • یک سوم ناحیه بالا صورت ، یک سوم ناحیه پایین صورت و یک سوم ناحیه وسط صورت با دو سوم دیگر هم خوانی و حالت طبیعی نداشته باشد.
  • ناحیه بین دو ابرو دچار افتادگی شده و حالت اخمو بودن را به صورت شما داده باشد.
  • قسمت انتهایی ابرو بیشتر از حد معمول به سمت بالا رفته و حالت صورت شما را متعجب کرده باشد.
  • گوشه های خط لبخند دچار انحنای بیش از حد شده و موجب می شود که گوشه های لب با یکدیگر هماهنگ نباشند.
  • درمان بوتاکس به وسیله تولید نوعی سم انجام می شود. در خانم های باردار و شیرده وجود این سم خطرناک است و امکان آسیب رساندن این سم به جنین بسیار زیاد است. زمانی که بعد از تزریق بوتاکس ، بدن فرد حساسیت از خود نشان می دهد این به این معناست که آنتی ژن سم به وسیله مویرگ های خونی حرکت کرده است. این واقعه در خانم های باردار به جنین آسیب می رساند.

 

کلام آخر

اگر تصمیم دارید که درمان بوتاکس را شروع کنید با دقت و محافظه کارانه جلو بروید. ابتدا تزریق بوتاکس را در نواحی خطوط ابرو و یا اطراف چشم انجام دهید و در صورت رضایت و رسیدن به نتیجه دلخواه ، درمان را ادامه دهید

.زمانی که هنوز از کار دکتر خود اطمینان کافی نداشتید ، بوتاکس را برای رفع چین و چروک ناحیه پیشانی انجام ندهید. چرا تزریق بوتاکس پیشانی نیاز به دقت فراوانی دارد.

هم چنین به این نکته دقت کافی داشته باشید که مواد مورد استفاده برای درمان بوتاکس دارای تاییدیه بهداشتی هستند.پس حتما بعد از دستیابی به اطمینان کافی نسبت به دکتر ، بوتاکس کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.