دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳
۴۶ بازديد
۱ ۰



هزینه تزریق بوتاکس و عوامل موثر بر آن

بهتر است قبل از انجام عمل بوتاکس یک جلسه مشاوره با پزشک خود داشته باشید تا از هزینه‌ها و شرایط عمل آگاه شوید. این جلسات بسیار مهم هستند و علاوه‌بر آگاهی از قیمت‌ها به پزشک خود کمک می‌کنید تا از جنس پوست و انتظارات شما باخبر شود. هزینه‌های تزریق بستگی به چند فاکتور مهم دارد که در ادامه به مهمترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 

میزان تزریق بوتاکس

اساسی‌ترین فاکتور در تعیین قیمت عمل بوتاکس، میزان محلولی است که قرار است تزریق شود. طبیعتا، هرچه محدوده عمل بیشتر باشد، نیاز به تزریق بیشتری است که به دنبال آن هزینه درمان نیز گران‌تر خواهد شد. از این رو، بهتر است قبل از انجام عمل با مراجعه به پزشک از مقدار مورد نیاز برای تزریق مطلع شوید. البته، نمی‌توان در این جلسات مشاوره از مقدار دقیق تزریق مطلع شد چراکه ممکن است در حین عمل میزان آن تغییر کند و پزشک مجبور به تزریق محلول بیشتری شود.

 

اندازه منطقه‌ای که نیاز به تزریق دارد

طبیعتا با افزایش محدوده‌، هزینه تزریق بوتاکس نیز گران‌تری خواهد شد. به طور مثال، مقدار بیشتری برای تزریق بوتاکس در پیشانی نیاز است، این در حالی است که برای تزریق محلول در گونه‌ها نیاز به مقدار بسیار کمتری می‌باشد. بنابراین، هزینه تزریق به اندازه قسمتی که نیاز به درمان دارد بستگی داشته و برای هر شخص متغیر است. به طور کلی هزینه تزریق در نواحی گونه و پیشانی حدود ۴۵۰/۰۰۰ تومان (پاییز ۹۹) بدون دستمزد پزشک می‌باشد.

 

هزینه کلینیک و دستمزد پزشک

علاوه‌بر هزینه‌های خرید محلول بوتاکس باید هزینه کلینیک و دستمزد پزشک را نیز پزداخت کرد. البته، به دلیل اینکه فرایند عمل خیلی سریع انجام می‌شود، این هزینه بسیار کم بوده و چیزی حدود ۱۰۰/۰۰۰ الی  ۲۰۰/۰۰۰ تومان می‌باشد. البته، موقعیت مکانی کلینیک و شهرت پزشک نیز در این زمینه دخیل است؛ به گونه‌ای که هزینه درمان در یک کلینیک مجهز و معتبر مسلما بیشتر از کلینیک‌های تازه تاسیس و معمولی می‌باشد. همچنین، مهارت پزشک نیز در تعیین قیمت بسیار موثر بوده و پزشکانی که دارای تجربه بالایی هستند، دستمزد بالاتری درخواست می‌کنند. البته پرداخت مبلغ ناچیزی برای دستمزد پزشک مجرب و ماهرتر جهت کمتر شدن عوارض ناشی از تزریق نادرست به نظر مقرون به صرفه می آید.

نیاز به تزریق مجدد

در برخی از مواقع پزشک تشخیص می‌دهد که باید عمل تزریق طی چند جلسه درمانی انجام شود. این امر بستگی به عمیق بودن چین و چروک‌ها بستگی دارد. از این رو، یکی دیگر از عوامل موثر در تعیین هزینه تزریق بوتاکس  تعداد جلسات درمانی می‌باشد. هر چه تعداد جلسات بیشتر باشد به طبع هزینه‌ها نیز افزایش خواهد یافت. البته، برخی مواقع پزشک در یک جلسه درمانی کار چندین جلسه را انجام می‌دهد که در این صورت نیز بسته به زمان عمل، هزینه‌ها متغیر خواهند بود.

هزینه‌های قبل و بعد از عمل

برای اینکه پزشک از جنس پوست شما مطلع شود باید آزمایشاتی را انجام دهید. این آزمایش‌ها به تشخیص پزشک بوده و در مواقعی نیاز به انجام آن نیست؛ تنها زمانی اینکار انجام می‌شود که بیمار به دلیل استرس و ترس از عمل درخواست بیهوشی بدهد. البته، بندرت این قضیه پیش می‌آید چراکه بیش از 90 درصد عمل‌های به صورت سرپایی و تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شوند.

 

هزینه تزریق بوتاکس بعد از عمل نیز بستگی به شدت کبودی‌ها و قرمزی پوست دارد. اگر فرایند عمل طول کشیده باشد، ممکن است پزشک داروهای تقویتی تجویز کند که مصرف آن‌ها به کاهش تورم و بهبودی پوست کمک کند. بهتر است، قبل از مراجعه به کلینیک از افرادی که تجربه انجام این عمل را داشته‌اند پرس و جو کنید تا از سایر هزینه‌های احتمالی مطلع شوید.

برخی از هزینه‌های تزریق بوتاکس در کلینیک خانه سفید تهران

برای آگاهی بیشتر در ادامه به برخی از قیمت‌های این عمل معجزه‌بخش اشاره می‌کنیم. ( هزینه ها با احتساب دستمزد پزشک متخصص پوست و مو می باشد). ( پاییز ۹۹ )

 

هزینه تزریق در خط اخم: حدود ۶۵۰/۰۰۰ تومان

هزینه تزریق در پیشانی (به جز خط اخم): حدود ۶۵۰/۰۰۰ تومان

هزینه تزریق بوتاکس در دور چشم: حدود ۶۰۰/۰۰۰ تومان

هزینه تزریق بوتاکس در لب : حدود ۶۰۰/۰۰۰ تومان

هزینه تزریق در هر سه ناحیه ( دور چشم، خط اخم و پیشانی) : مجموعا ۱/۵۰۰/۰۰۰ تومان

توجه داشته باشید که تمام این قیمت‌ها حدودی بوده و به دلیل نوسانات بازار و نوسان در قیمت تجهیزات پزشکی نمی‌توان رقم دقیقی را بیان کرد. همچنین قیمت ها بر اساس بوتاکس مسپورت ایرانی اعلام شده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.