دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳
۱۳ بازديد
۰ ۰


عوارض بوتاکس زیر بغل  
یکی از کاربردهای بوتاکس درمان تعریق زیر بغل است. بوتاکس نوعی سم که به وسیله میکروب خاصی تولید می شود. اما جای نگرانی وجود ندارد. زیرا این اسم در کنار بی خطر بودن آن کاربردهای زیادی دارد. برای مثال یکی از کاربردهای آن از بین بردن چین و چروک های صورت می باشد.مقاله امروز در مورد رفع تعریق و عوارض بوتاکس زیر بغل می باشد.

 

اصطلاح هایپرهیدروز

هایپرهیدروز اصطلاح پزشکی تعریق بیش از اندازه است. عرق کردن دمای بدن را کنترل می کند و از گرم شدن بیش از حد بدن جلوگیری می کند. اما اصطلاح هایپرهیدروز مخصوص کسانی است که تعریق بدنشان غیر معمول می باشد.

اما از کجا بفهمیم دچار هایپرهیدروز هستیم؟ مثلا زمانی که در فصل سرما قرار داریم ، اما باز هم بدن تان عرق می کند.تزریق بوتاکس زیر بغل بهترین راه حل دائمی برای کاهش تعریق بدن می باشد.

تزریق بوتاکس برای درمان تعریق بیش از حد

اگر جز افرادی هستید که با مشکل هایپرهیدروز یا همان تعریق بیش از حد مواجه شده اید. شما کاندید مناسب برای تزریق بوتاکس هستید.همانطور که میدانید استفاده از مواد ضد تعریق هیچ فایده ای برای کاهش عرق کردن بدن ندارند.

اما تزریق بوتاکس زیر بغل یک راه کار مفید برای درمان این مشکل است و مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا می باشد. هم چنین از تزریق بوتاکس برای کاهش تعریق سایر نقاط بدن مانند دست ها ، کف پا ، صورت و غیره استفاده می شود.

عملکرد تزریق بوتاکس برای درمان تعریق بیش از حد

زمانی بوتاکس در ناحیه زیر بغل تزریق می شود ، باعث جلوگیری از ارسال پیام های شیمیایی از سوی مغز به غدد زیر بغل می شود. سپس این ناحیه با کاهش عرق کردن روبرو می شود. اما این درمان از عرق کردن سایر نواحی بدن جلوگیری نمی کند. چرا که بدن شما احتیاج به عرق کردن دارد تا دما بدنتان به تعادل برسد.

نحوه تزریق بوتاکس ناحیه زیر بغل

 قبل از تزریق ابتدا ناحیه زیر بغل ضدعفونی می شود. سپس دکتر متخصص برای تزریق از سوزن های کوچک استفاده می کند و مواد بوتاکس را نقاط مشخص شده تزریق می کند.برای تزریق بوتاکس از ۵۰ واحد بوتاکس استفاده می شود که هر چه تعداد واحدهای بوتاکس بیشتر باشد اثرات و ماندگاری آن بیشتر می شود.

برای کاهش درد حاصل از تزریق بلافاصله بعد از تزریق از کمپرس یخ استفاده نمایید.برای درمان تعریق بیش از حد سعی کنید بهترین دکتر را انتخاب کنید تا شاهد بهترین نتایج حاصل از تزریق بوتاکس باشید. چرا که انتخاب دکتر مناسب بروز عوارض بوتاکس زیر بغل را به حداقل می رساند.

بعد از تزریق بوتاکس چه باید کرد

بعد از تزریق بوتاکس زیر بغل شما می توانید به راحتی کارهای روزانه خود را انجام دهید و یا حتی به سرکار بروید و بعد از درمان نیاز به استراحت ندارید.

نتایج حاصل از تزریق بوتاکس

معمولا بعد از یک هفته شما می توانید اثرات بوتاکس ناحیه زیر بغل خود مشاهده کنید. خشکی زیر بغل بین ۴ الی ۱۲ ماه ماندگاری دارد. اما تاثیر و ماندگاری بوتاکس زیر برای هر فردی متفاوت است. مواردی بوده که بوتاکس هیچ تاثیری بر روی مشکل تعریق فرد نداشته است.بهترین زمان برای تزریق مجدد بوتاکس زیر بغل ، بعد از گذشت ۶ ماه از تزریق اولین بار می باشد.

درمان تعریق بیش از حد به وسیله بوتاکس به چه میزانی است

براساس تحقیقات انجام شده به وسیله تزریق بوتاکس می توان ۸۰ تا ۹۰ درصد از تعریق را در ناحیه زیر بغل کاهش داد.

عوارض بوتاکس زیر بغل

خوشبختانه تزریق بوتاکس در ناحیه زیر بغل هیچ گونه خطری در پی ندارد. و بیشتر بیماران اثرات جانبی آن را تحمل می کنند.عوارض احتمالی تزریق بوتاکس به صورت زیر است:

  • کبودی زیر بغل
  • احساس درد در ناحیه زیر بغل
  • نشانه های سرماخوردگی
  • سردرد

برخی عوارض نادری برای تزریق بوتاکس وجود دارد که بر اثر تزریق نادرست به وجود می آید. البته این گونه عوارض دائمی نیستند و تا زمانی که اثر بوتاکس از بین می رود با فرد همراه هستند. برخی از این گونه عوارض به صورت زیر است:

  • بی اختیاری ادرار
  • مشکل بینایی
  • مشکل صحبت کردن
  • به وجود آمدن حساسیت هایی برای بدن
  • مشکل تنفس
  • ضعف عضلانی و خستگی بیش از حد

آیا بوتاکس زیر بغل درد دارد

در جواب این سوال باید بگوییم که پزشک متخصص برای تزریق از سوزن های بسیار ظریفی استفاده می کند که هنگام تزریق با درد بسیار کمی مواجه هستید. اما اگر جز افرادی هستید که تحمل دردتان کم است می توانید از بی حسی موضعی در هنگام تزریق استفاده کنید.

چه کسانی کاندید مناسبی برای تزریق بوتاکس نیستند

آیا همه می توانند بوتاکس انجام دهند؟ این سوالی است که همیشه در زمینه بوتاکس مطرح می شود. برای اکثر افراد تزریق بوتاکس خطری به همراه ندارد. اما افرادی هستند که تزریق بوتاکس ممکن است برای سلامتیشان مضر باشد. افرادی مانند ، افرادی که دچار ضعف شدید عضلانی هستند ، وجود بیماری های قلبی و افرادی که به مواد تزریقی بوتاکس حساسیت دارند نمی توانند بوتاکس انجام دهند.

هم چنین تزریق بوتاکس برای خانم های باردار و شیرده خطرناک است و امکان آسیب رساندن این سم به جنین بسیار زیاد است. زمانی که بعد از تزریق بوتاکس ، بدن فرد حساسیت از خود نشان می دهد این به این معناست که آنتی ژن سم به وسیله مویرگ های خونی حرکت کرده است. این واقعه در خانم های باردار به جنین آسیب می رساند.

خلاصه

بوتاکس زیر بغل جز بهترین راه کار که توسط جراحان پلاستیک برای کاهش تعریق استفاده می شود. تعریق بیش از حد یا به اصطلاح هایپرهیدروز  برای خیلی ها آزار دهنده است. افرادی که دچار چنین مشکلی هستند حضور در مجالس و مهمانی ها برایشان بسیار ناراحت کننده است.

هیچ روشی برخلاف تزریق بوتاکس برای کاهش تعریق اثر گذار نخواهد بود. امروزه بوتاکس برای خیلی ها راه نجاتی برای راهی از این مشکل شده است.به طور کلی تزریق بوتاکس عوارض خطرناکی ندارد. اما لازم است به نکات و مراقبت های لازم آن توجه کافی داشته باشید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.