دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳
۱۲ بازديد
۰ ۰



بوتاکس مو، کمپلکسی از مواد مغذی ضروری مثل پروتئین ها، آمینواسیدها، کلاژن، روغن خاویار، ویتامین ها و آنتی اکسیدان هاست که برای احیای موهای آسیب دیده، بی جان و وز استفاده می شود. بوتاکس مو، می تواند در کوتیکول مو نفوذ کرده و کراتین از دست رفته ی آن را ترمیم کند. بعلاوه قادر است تمام مواد مغذی که مو در اثر استفاده از حالت دهنده های حرارتی، محصولات شیمیایی و یا روند پیری طبیعی مو از دست رفته اند را بازگرداند. بوتاکس مو، موهای خشک و آسیب دیده را بازسازی می کند و موها را نسبت به عوامل آسیب رسان محیطی مقاوم تر کرده و سبب می شود موها درخشان تر و شاداب تر بنظر برسند.

بوتاکس مو یک روش زیبایی محسوب می شود لذا در خصوص لزوم یا روند انجام آن می بایست با یک تکنسین بوتاکس مو مشورت کنید.

 

 

 

 

بوتاکس مو چه مدت دوام دارد؟

بطور متوسط، اثرات بوتاکس مو بین 1 تا 3 ماه ماندگار است. مدت ماندگاری اثر بوتاکس مو، تا حدود زیاد به محصولاتی که استفاده می کنید و روش های مراقبت شما بستگی دارد.

ممکن است پس از انجام بوتاکس مو، تکنسین مربوطه محصولات خاصی را به شما توصیه کند که عمر ماندگاری بوتاکس مو را بالا می برند.

برای آنکه تا حد ممکن بتوانید ماندگاری اثر بوتاکس مو را بالا ببرید، می بایست مراقبت های ویژه ای از موهای خود داشته باشید و از مصرف محصولات مراقبت موی شیمیایی پرهیز کنید.

 

شست و شوی موها پس از بوتاکس مو

برخلاف درمان های قدیمی تر مو (مثل کراتین مو)، پس از بوتاکس مو، محدودیت زمانی خاصی برای شست و شوی موها وجود ندارد. البته زمان شست و شوی مو پس از این روش، تا حد زیادی بستگی به موادی دارد که برای بوتاکس مو از آنها استفاده شده است. لذا در خصوص بهترین زمان شست و شوی مو بعد از بوتاکس مو، توصیه های لازم را از تکنسین مربوطه دریافت کنید.

اگرچه طبق دستورالعمل های عمومی می توانید موهای خود را در همان روز انجام بوتاکس بشویید، با این حال توصیه می شود بعد از انجام بوتاکس مو، حداقل به مدت 2 روز از شستن موهای خود اجتناب کنید، تا از حداکثر جذب مواد بوتاکس بهره مند شوید. هر چقدر بیشتر صبر کنید، جذب مواد مغذی بوتاکس به داخل موها بیشتر می شود.

اگر موهای خود را بیش از حد و یا زود به زود بشوئید، اثرات بوتاکس مو سریعتر از بین می روند. بنابراین برای حفظ نتایج، از شست و شوی مداوم موها خودداری کنید.

اگر پوست کف سر شما سریع چرب می شود، می توانید برای کنترل چربی کف سر خود، به جای حمام رفتن و شست و شوی موها از شامپو خشک کمک بگیرید.

 

شامپو مناسب برای موهای بوتاکس شده

بعد از بوتاکس مو، بهتر است از شامپوهای معمولی استفاده نکنید. شامپویی که بعد از بوتاکس مو استفاده می کنید می بایست ملایم، دارای pH متعادل و فاقد سولفات باشد. به همین خاطر پیش از تهیه ی شامپو، برچسب ترکیبات روی شامپو را بررسی کنید و مطمئن شوید فاقد سدیم لوریل سولفات، سدیم لورت سولفات، و سدیم کلراید است. یک شامپوی دارای pH متعادل (pH=5.5) مانع باز شدن کوتیکول های مو می شود، بدین ترتیب ظاهر موها یکدست، نرم و بدون وز باقی می ماند.

 

ماسک مو مناسب برای موهای بوتاکس شده

هفته ای یکبار از ماسک مو استفاده کنید تا رطوبت رسانی موها افزایش یافته و استحکام و نرمی موها بازسازی شود. ماسک موهایی با خواص rejuvenating (جوان کننده و شاداب کننده) انتخاب کنید. وجود ترکیبات کراتین هیدرولیز شده، روغن آرگان، هیالورونیک اسید و سرامید در فرمولاسیون ماسک موی شما می تواند علاوه بر اصلاح موهای آسیب دیده، به احیای ساقه ی موها نیز کمک کنند.

 

حالت دادن موها بعد از بوتاکس مو

از خشک کردن و حالت دادن مکرر موها با وسایل گرمایی (مثل سشوار، اتو، بابلیس و…) خودداری کنید، چراکه گرمای بیش از حد می تواند به کوتیکول مو آسیب وارد کرده و تاثیرات منفی بر روی درمان بوتاکس مو بگذارد. اگر به هر دلیلی دوست دارید از وسایل حالت دهنده گرمایی مو استفاده کنید، قبل از آن با استفاده از یک اسپری محافظ حرارت از موهای خود مراقبت کنید. از محصولات حالت دهنده فاقد موارد شیمیایی که با روغن آرگان یا کراتین غنی شده اند استفاده کنید. بدین ترتیب علاوه بر بسته شدن کامل و درست کوتیکول های مو، رطوبت موها نیز تامین می شود.

 

 رنگ کردن موها بعد از بوتاکس مو

پیشنهاد می شود اگر قصد رنگ کردن موهای خود را دارید، ابتدا موهای خود را رنگ کنید، سپس بوتاکس مو انجام دهید. اگر قرار است بوتاکس را بلافاصله بعد از رنگ کردن موها انجام دهید، بعد از رنگ کردن موها، با استفاده از یک شامپو محافظ رنگ مو، کف سر و ساقه ی موها را کاملا بشوئید تا هیچگونه ماده شیمیایی یا آلودگی روی آنها باقی نماند. رنگ مو و بوتاکس مو هیچگونه تداخلی با یکدیگر ندارند. در واقع، اگر موهای خود را بعد از رنگ کردن بوتاکس کنید، علاوه بر افزایش ماندگاری رنگ مو، زیبایی و درخشش رنگ مو نیز بیشتر می شود.

اما اگر موهای خود را بوتاکس کرده اید و سپس تصمیم به رنگ کردن آن گرفته اید، بعد از انجام بوتاکس می بایست حداقل به مدت دو هفته صبر کنید، تا هیچ نوع عوارض جانبی ناخواسته ای برای بوتاکس موها پیش نیاید. چراکه اگر موهای خود را با استفاده از رنگ موهای شیمیایی رنگ کنید، ممکن است مواد شیمیایی موجود در رنگ مو، با ایجاد اختلال در کوتیکول مو، اثرات بوتاکس را از بین ببرد. رنگ موهای فاقد مواد شیمیایی بسیار سازگارتر و کم ضررتر هستند، بنابراین می توانید از این نوع رنگ موها روی موهایی که به تارگی بوتاکس شده اند استفاده نمائید.

 

شناکردن پس از بوتاکس مو

قرار گرفتن در معرض نمک و کلر می تواند عمر هر نوع درمان احیا کننده ی مویی را کم کند. برای به حداقل رساندن میزان جذب کلر و نمک، قبل از شنا کردن از محصولات محافظتی استفاده کنید و بلافاصله پس از شنا کردن نیز موهای خود را با آب تمیز بشوئید تا نمک و کلر باقی مانده داخل موها کاملا از بین بروند.

همچنین استفاده از کلاه شنا (که محکم به موها بچسبد و مانع نفوذ آب شود) نیز می تواند در محافظت از موها در برابر مواد شیمیایی و کلر استخر موثر باشد.

 

تجدید بوتاکس مو

زمانی که بوتاکس موهای شما در حال از بین رفتن است، می توانید دوباره بوتاکس موهای خود را تجدید کنید. برخی متخصصان مو معتقدند، بوتاکس مو اثرات تجمعی دارد، یعنی به مرور زمان با تکرار بوتاکس هر بار نیاز موی شما کمتر و کمتر می شود.

فراموش نکنید، مواد بوتاکس مو متفاوت هستند و هر یک دستورالعمل های مصرف متفاوتی دارند و حتی ممکن است مراقبت ها یا محصولات ویژه ای هم داشته باشند. لذا همواره توصیه های تکنسین بوتاکس موی خود را دنبال کنید.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.