چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳
۹ بازديد
۰ ۰


آنچه باید در مورد بهترین کرم بوتاکس صورت بدانید

بیشتر خانم ها با شنیدن تبلیغات وسوسه انگیز مانند بهترین کرم بوتاکس صورت برای انواع کرم های ضد چروک تصمیم به خرید و امتحان کردن آنها می گیرند. اما واقعیت کرم های بوتاکس چیست؟

یا تاثیر آنها چقدر است؟چین و چروک صورت مشکلی است که بسیاری از افراد بخصوص خانم ها را ناراحت می کند. بخاطر همین آنها را مجبور می کند که کاری برای حذف چروک های صورت انجام دهند.امروزه راه حل های بسیاری برای صاف شدن خطوط صورت وجود دارد که تزریق بوتاکس یکی از آنهاست.

اما این روزها کرم ضد چروک به عنوان کرم بوتاکس برای راحتی استفاده مورد استقبال خیلی ها قرار گرفته است.در این مقاله سعی کردیم تا تمام جوانب کرم های بوتاکس صورت را بررسی کنیم تا تاثیر آن را نسبت به تزریق بوتاکس بسنجیم.

 

حقیقت کرم های ضد چروک

کرم های پوست انواع مختلفی دارند. و هر کدام از آنها برای هدف خاصی استفاده می شود. کرم های بوتاکس هم برای رفع چین و چروک صورت استفاده می شود. اما واقعیت این است که نباید از کرم ها انتظار معجزه داشته باشیم.

برای مثال ، هیچ کرمی نمی تواند حالت افتادگی پوست را با برگرداندن کلاژن ها به حالت اولیه برطرف کرد.این حقیقت برای کرم های ضد چروک هم همینطور است. بهترین کرم بوتاکس صورت هم نمی تواند چین و چروک ها را به طور کامل برطرف کند.

تاثیر این گونه کرم فقط در حد لطیف و شفاف شدن پوست می باشد.در این عصر علم و تکنولوژی هنوز هیچ کرمی به صورت علمی ساخته نشده که توانایی برطرف کردن مشکلات پوستی را داشته باشد.

این کرم ها تاثیر بوتاکس را ندارند

کرم هایی مانند شتر مرغ ، خرچنگ ، حلزون و… که هر روز با تبلیغ آنها روبرو می شویم ، هیچ کار مثبتی انجام نمی دهند و فقط جنبه تبلیغاتی دارند. درباره تاثیر آنها باید بدانید که هیچ کدام منبع علمی ندارند. معمولا این گونه کرم ها دارای اسید هیالورونیک هستند و برای مدتی پس از استفاده پوست را نرم و مرطوب می کنند.

بخاطر همین برای چند ساعتی چین و چروک های صورت را صاف تر نشان می دهد.کرم هایی که ادعا دارند دارای سم بوتولینیوم (همان سم بوتاکس) هستند ، باید حقیقت را در مورد این گونه کرم بدانید که سم بوتاکس یا همان بوتولینیوم از روی پوست جذب عضلات صورت نمی شود.

کار کرم های بوتاکس صورت به این گونه است که برای مدت بسیار کوتاهی رگ های پوستی را بسته و موجب می شود پوست سفیدتر نشان داده شود.پس بهترین کرم بوتاکس صورت تاثیر خود بوتاکس را نخواهد داشت. چرا که بوتاکس به طور مستقیم داخل عضله تزریق می شود و به طور موقت باعث محو شدن چروک های صورت می شود.

میزان تاثیر بهترین کرم بوتاکس صورت ۳۵ درصد است

میزان تاثیر کرم های بوتاکس برای رفع چروک های صورت و پیشگیری از آن حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد می باشد. البته این میزان تاثیر معمولا بعد از ۶ الی ۱۰ ماه استفاده کردن مشخص می شود.برخی از کرم هایی که در بازار وجود دارد ، هنوز تاثیر آنها به اثبات نرسیده و فقط برای به فروش رسیدن با ذهن مردم بازی می کنند.

برای مشخص شدن تاثیر کرم ها باید تست ها و مطالعات بالینی انجام شود و نسبت به سایر داروها سنجیده شود. اگرچه خاصیت دارویی آنها هنوز مشخص نشده اما به خاطر تبلیغات فراوان آنها موجب می شود خیلی ها به سمت خرید این کرم ها بروند.در سال های اخیر کرم های بوتولیز با بالا رفتن قیمت بوتاکس در بازار ایران علاقه مندان زیادی جذب خودش کرده ، در حالی که هنوز راه حلی شکل نگرفته که بتوان با استفاده از کرم های موضعی بوتاکس ، عضلات صورت را از کار بیافتند.

کرم بوتاکس صورت تنها برای مدتی موجب صاف نشان دادن چروک های صورت می شود ، اما تزریق بوتاکس حدود ۶ ماه ماندگاری دارد. اگرچه بهترین کرم بوتاکس صورت هنوز خواص دارویی و میزان تاثیر ان اثبات نشده اما مورد استفاده علاقه مندان خود قرار گرفته است اما این در حالی است که هیچ کدام از متخصصان پوست مصرف این گونه کرم ها به هیچ عنوان توصیه نمی کنند.

آیا کرم های بوتاکس جایگزین خوبی برای تزریق بوتاکس است

با مشخص شدن حقیقت های کرم های ضد چروک ، بنظر هر فردی بعید می رسد که کرم های بوتاکس جایگزین خوبی برای تزریق بوتاکس باشد. حال ساختار و چگونگی تزریق بوتاکس را با کرم های بوتاکس مقایسه می کنیم.

  • ترکیبات بوتاکس دارای مولکول های بزرگی است که امکان گنجاندن آنها در کرم کار نشدنی و دشواری می باشد.
  • کار بوتاکس شل و فلج کردن عضلات ناحیه تزریق شده می باشد. برای این کار باید ماده بوتاکس به عصب متصل شود تا بتواند از کارکردن عضله ها جلوگیری کند.
  • تزریق بوتاکس در ناحیه مناسب آن کار دشواری است. اگر تزریق این ماده در ناحیه نادرست انجام شود ، مشکلات ناخوشایندی رخ می دهد. برای مثال ، اگر بوتاکس پیشانی به صورت اشتباه تزریق شود ، احتمال به وجود آمدن مشکل افتادگی پلک ها وجود دارد. پس چگونه می شود فرد به تنهایی از کرم بوتاکس استفاده کند و ناحیه دقیق آن را تشخیص بدهد.

مصرف بیش از حد کرم های ضد چروک احتمال بروز حساسیت

 درباره ی میزان مصرف مورد نیاز هر کرم برای تاثیرگذار بودن آنها متفاوت است. معمولا چگونگی مصرف کرم ها در بروشور آن نوشته شده است. به عنوان مثال میزان برداشت کرم های ضد آفتاب با کرم های ضد چروک و کرم دور چشم متفاوت است.

اما به طور معمول بیشتر بودن لایه کرم روی صورت تاثیرگذاری آن را بیشتر نمی کند. بلکه مصرف بیش از حد کرم های بوتاکس و ضدآفتاب باعث احتمال بروز حساسیت های پوستی نیز خواهد شد.

کلام آخر

حقیقت کرم ضد چروک به عنوان بهترین کرم بوتاکس صورت این است نمی تواند به طور کامل چین و چروک هد را از بین ببرد و تاثیر آن قابل مقایسه با تزریق بوتاکس نیست. این گونه کرم فقط جنبه شفاف سازی و لطیف کردن پوست را دارند و هیچ کدام از آنها برای مصرف توسط متخصص پوست توصیه نشده است.

اگر این فکر می کنید که استفاده از کرم های بوتاکس به صرفه تر است ، بدانید که برای رسیدن به نتایج خوب باید حداقل ۶ ماه از کرم بوتاکس استفاده کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.